Nov 22, 2013

Entah.!

Bagusla kalu dah berhijrah. Tambah-tambah hijrah ke arah kebaikan. Suka aku tengok sekarang ni ramai yang cakap pasal kesedaran aurat.. Alhamdulillah ramai kawan-kawan da berubah ke arah kebaikan. =)

Tapi itulah aku nak cakap ni. Entahla kan. Aku terkilan jugak bila mane orang yang rase dah baik kot..dah pakai tudung sekarang.. dah pakai tutup aurat sekarang.. ha kau! bile lagi? aku da kahwin..da halal.ha kau! bile lagi? tak perlu kot kan kite ade sifat macam tu.. ape kate kau doakan jer kat dorg..xpayah nak tanye..xpayah nk perli or watsoever la yang mungkin boleh buat org terasa hati.. 

Serius aku cakap kuasa doa tu besar. Doalah selagi termampu. Dan kita perlu tamak ketika berdoa dan Allah tu suka hambaNya merayu kepadaNya. Alhamdulillah kawan yang aku tunggu selama ni text aku cakap " I bila lagi nak berubah? Bila la I nk pakai tudung ni? ". Kat situ aku dah dapat rasa yang dia macam dah nak berubah. Aku tunggu sikit hari jer lagi doa aku nak makbul. Aku cuma reply kat dia ," Org kata kalau nak buat benda baik jangan tunggu.=)".







1 comment:

Fuz said...

Ada satu hadis sahih Muslim terangkan pasal antara orang2 yg didoakan oleh malaikat.

"Doa seorang muslim utk saudaranya tanpa pengetahuan orang yg didoakan adalah doa yg akan dikabulkan"