Jan 5, 2014

Am I right or not?

Assalamualaikum..

Kalau bercinta tak payah la kot kita war-warkan kebahagiaan yang ada tu. Especially di zaman pasca moden ni kan. Macam-macam bentuk boleh buat untuk pamerkan kebahagiaan tu. Lagi satu kan, kalau hubungan tu tak kemana dan terputus di tengah jalan bukankah malu nanti. Oklah,aku tahu some akan kata, eleh tu pun nak malu ke..tapi kalau aku..aku MALU! Selagi bukan jadi hak aku..aku malu. Bukankah malu itu sebahagian dari iman? tapi kan,kalau dah jadi hak tu bila-bila masa pun boleh ditarik balik kan nikmat tu. Jadi beringatlah kita ni tak selamanya di atas. Bersederhana kan lebih baik. 

Kenapa aku kata malu. Sebab Allah dah tutup aib aku elok-elok, rapat-rapat tapi aku bukak. Thats why la tak perlu nak pamerkan segala kebahagiaan yang ada. And I believe that yang kebahagiaan itu tak perlu dipamer, tapi orang tengok pun dah tahu kau bahagia atau tidak.

Secara jujur aku bukan macam sekarang. Mesti kalau kawan aku baca dorang akan kata aku poyo tulis bajet alim nih. hewhewhew~ tapi mana ade kawan aku tahu kewujudan blog ni pun..sape jer yang tahu..lainla kalau tahu bace senyap-senyap. If you read this..you know who you are~                                                      
Kenapa aku cakap camni..tulis camni.. sebab aku tahu,ada orang yang cuma pamer bahagia itu kat alam maya, realitinya dia tak bahagia..Aku tulis bukan saja-saja,tapi based on what they told me. Sape they tu? Biarlah aku jer yang tahu..yer dak?

Aku suka jer takde orang baca blog ni..tapi tu lah kadang benda yang aku tulis ni, nak jugak tahu pendapat orang .. aku ni betul ke idok? Kadang manusia ni bila tak ade orang tegor dia, mulalah rasa dia betul segalanya.. sempurna serba-serbi..pastu nanti besar kepala! 


No comments: